Neuznali mi záruku

Pokud Vám prodejce z jakéhokoli důvodu zamítl záruční opravu máte tyto další možnosti:

 

Obrátit se na soudního znalce v oboru elektro. Jejich seznam naleznete ZDE. A v případě, že posudek dopadne ve Váš prospěch, můžete i s posudkem reklamaci opakovat. Prodejce by v případě vyhovění reklamaci měl uhradit i náklady za soudního znalce.

V případě, že prodejce i takovou reklamaci zamítne, na což má nárok, nezbývá Vám, než věc řešit občansko právní žalobou u soudu. V případě, že soud vyhrajete, máte nárok na proplacení soudníh výloh.

 

 

Z osobních zkušeností vím, že u levnějšího telefonu se Vám toto časově nemůže vyplatit a případná oprava u nezáručního servisu vyjde levněji (čas jsou též peníze a to je třeba mít na paměti), ale zvážení je na Vás...

 

Zpravidla platí, že u telefonů z tzv. šedého dovozu (nízká cena) je záruka zamítnuta u lehčích oprav (reproduktor, mikrofon, apod.) z 50% a u těžkých až neopravitelných závad z 95%. Je to z  důvodu, že veškeré náklady na opravu, případně vrácení peněz jdou z kapsy prodejce, narozdíl od telefonů určených pro český trh.

Je tedy namístě zvážit, zda stojí ušetřených pár set korun za to, že máte telefon bez záruky (to že nějaký záruční list dostanete, nemusí nic znamenat...).

Rovněž platí, že pokud máte telefon z oficiální české distribuce a prodejce Vám na základě vyjádření autorizovaného servisu reklamaci zamítne, tak soudní znalec z drtivé většiny toto zamítnutí potvrdí.

Mnoho lidí si totiž neuvědomuje, že oxidace v telefonu nemusí vzniknout nutně jen tím, že se s telefonem vykoupete, ale i například prudkým rozdílem teplot (přechod z -15 do +20), přičemž telefon máte v přední kapse bundy úplně promrzlý, atd. atd.